Jag vet vad Jan Boklöv tog vägen

Jag har problem med min E-legitimation sedan en tid tllbaka. De vanliga betalningarna för företaget går fint. Men då jag ska gå in på Skattemyndigheten eller Vägverket t ex. Så säger datorn att jag måste uppdatera mitt säkerhetsprogram. NÅväl det är ju, eller borde vara, en skitsak. Men då jag installerar de nya filerna säger datorn att "nyare filer än de du försöker installera är redan installerade" så det blir moment 22 av alltsammans. Eftersom det uppenbarligen är någon form av konflikt och jag inte kan riskera att tappa möjligheten att betala löner och leverantörer för företagets räkning, ringer jag supporten. Det är endast några minuters kö. Men när det väl svarar så startar problemen. Hhhhhhhhej tu tu tu tu tttttalar mmmmmed DDDDDavid ppppå Swedbbbbbbank BbbbbbbankId sösössösöupport. Jag förklarar mitt problem om killen säger. Ddddddu mmmmmåstte insssssssstalleera ny ppppppppppprogramvvvvvvara. Precis vad jag försökt med förklarar jag igen. Dådådådådådådådåmmmmå¨ste dddddddu avinssssssstallllera dddddden gggggamla. Någonstans här orkade inte min hjärna med att processa mer information så hur jag skulle göra och var, tappade jag fullständigt. Så jag sa tack för hjälpen och hej då. Jag antar att jag kan leva utan denna tjänst så länge det funkar i jobbet. Men tänk, om jag har pratat med Jan Boklöv! Två frågor kvarstår dock. Hur ska jag lösa mitt datorproblem och hur i helvete kan man sätta en kille med gravt talfel i en telefonsupport!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0