Boråstorsdag på torget!

Så har man då varit på en sommartorsdag i Borås. Min första i år och det  va ett bra val med tanke på att det var "lagom" väder. Uppehåll och ca 20 grader och ingen besvärande sol. Tyvärr missade alldeles för många förbandet Kid Galahad som enligt mig gjorde ett mycket bra gig. Trots dagljus och dåligt med publik, och med på tok för kort tid till förfogande, visade bandet prov på varför man vunnit ett flertal musiktävlingar. Om jag ska vara kritisk till något så är det att gitarrsoundet i det tyngre materialet är alldeles för snällt. Man saknar en fet, distad gura som komplement till ett fantastiskt keyboard spel i vissa låtar. Och när ska arrangören lära sig att mycket på kort tid är bättre än lite och länge när det gäller underhållning. Bygg scenen 10 meter bredare. Dela av den på mitten och varva uppträdanden så att det händer något hela tiden. Om Mitt i Borås haft hand om Sweden Rock så hade den festivalen tagit 2 månader att genomföra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0