Semester

Äntligen semester, eller jag har ju frihet under ansvar i mitt jobb. En av fördelarna med att vara "egen". Vill jag vara ledig och det passar med jobbet så är jag ledig. Så samma känsla som man hade som "slav" på möbelfabriken i Horred när det var dags för 4 veckor ihållande oväder, finns inte längre. Det är skönt med ledigheten dock. Inga rutiner och måsten man tar dagen som den kommer och är fri att sticka iväg på kort varsel. Familjen består av 5 vuxna individer, eller i alla fall på pappret myndiga. Även om vi alla kämpar på vårt sätt för att hålla fast vid ungdomen. Det är inte alltid lätta att vara 45 på utsidan och en tonåring inombords. Det blir vissa konflikter, en mild form av personlighetsklyvning då sinnet reagaerar på intryck som "gubben" inte borde vara intresserad av. Och kan därmed uppfattas som patetisk. Som tur är har jag förstående barn som i sin godhet inte tycker att farsan är så pinsam. Bara ibland kanske? Frun i huset, denna fantastiska kvinna som åldras som ett kvalitetsvin, står också ut med mig för det mesta. En och annan syrlig kommentar, men det hör väl till. Synd bara att hon stundom har en negativ självbild och inte riktigt förstår hur fin hon är. Vädret är som det är, det kan vi inte påverka. Hoppas bara att värmen, eller delar av den kommer igen efter nästa veckas förmodade lågtrycksinvation. Det kan ju vara skönt med några dagars "kyla" då man kan fixa lite med sånt som man inte orkar med i värmen.  

Kommentarer
Postat av: pyretpepsi aka Annika

Hej janne! Välkommen till blogland haha. Skall följa din blogg vidare.

2009-07-03 @ 11:17:39
URL: http://pyretpepsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0