Folkpartiet Liberalerna eller Facisterna?

Ända sedan jag gick i grundskolan har jag haft en misstanke om att det inte stått rätt till inom Folkpartiet. Gamla valaffischer med slogan "I ett Folkpartistiskt Sverige kan du förlora yttrandefriheten över en natt", iofs skrivna av Sossarnas reklambyrå, men ändå. ingen rök utan eld, eller hur? Diskussioner under tidigt 80-tal med  "pensionerade" majoren Björklund som numera leder FP där han redan då visade på tendenser till att bli aggresiv om man inte höll med honom. Inte så att han gick till fysiskt angrepp men han blev väldigt hätsk i tonen. Detta passar sannolikt inom armén där varje uns av enkilt tänkande bemöts med vedhuggning och armhävningar. Och om man framhärdar, någon veckas "inlåsning" på logementet. Yrkesofficer är nog en ganska lämplig sysselsättning för en Folkpartist. Att det är lågt till tak i de flesta partier är ju ingen nyhet. Man värnar om sina inpinkade revir och räds alla typer av nyordningar. "Hujeda mig om jag blir  av med min oskäliga ersättning" tycks de flesta tänka. Medborgaren. idioten som röstat fram egoisten i fråga, ägnas minimalt med intresse. Den senaste veckan har Folkpartiets missbildade ansikte kommit fram ordentligt i ljuset. Dels så har en partimedlem fått sparken då han tillsammans med en annan partiföreträdare delgivit en mycket intressant synpunkt angående misshälligheter i frågan om politiskt våld mot åsiktsopponenter. Vilket är en mycket odemokratisk form av protest. Dels har en FP företrädare i Borås deklarerat sitt avhopp då all hans energi går åt till att förargas över den totala intolleransen mot alla former av nytänkande inom partiet.
Nä jag tror att det  är dags för en ny partibeteckning. Folkpartiet Facisterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0