Är du mijöbov?

Jag fick frågan häromdagen från en som läst min blogg och noterat mitt dizzande av miljö rörelsen och min åsikt om klimathotet. Svaret är NEJ, jag är inte "miljöbov". Jag har aldrig kastat ut en enda McDonaldsförpackning genom vindrutan. Ej heller skräpat ner på allmän plats osv. Självklart anser jag att man inte ska förorena luft, jord och vatten med giftiga kemikalier och skräp. Men att sätta dessa självklara regler i samband med 6 meters havsnivå höjning och utrotande av mänskligheten, är att sätta oss små idivider på väldigt höga hästar. Inte kan vi påverka den totala livscykeln hos vår planet. Den har i symbios med solen och övriga universom gjort som den vill i miljarder år. Här har varit både öken och istid utan att en enda bil funnits på plats. Medeltemperaturen har varierat kraftig. Och de senaste 500 åren visat på små variationer i jämförelse med de stora skiftningar som konstaterats mycket längre tillbaka i historien.
Så så va det med den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0