Då är vansinnet ett faktum!

Nu har man stängt av Kinna Centrum. Första steget är taget för att lägga ner Kinna.
Man ska alltså göra en ombyggnation som förvandlar centrum till en safe-zon för krypande, sovande, cyklande och meddellösa. Bilburna besökare skall vara hänvisade till parkeringar så långt från centrum som möjligt. Vilket kommer att medföra att handeln dör ut.

Som ett led i denna soppa så leds trafiken numera runt på Lövåsgatan! Så även lokalbussarna. Bra idé, NOT!
Från mitt fönster på kontoret och även vid lunchpromenaden kan jag direkt konstatera att det här kommer att sluta illa. Ingen bryr sig om gällande trafikregler. Det görs omkörningar av bussar mitt i korsningen lövåsg/Fredensborgsg. Där även högerregeln inte verkar gälla alls längre. Övergångsställen tas ingen hänsyn till och vänta bara tills nästa vecka då skolorna öppnar igen. Eleverna på Lyck har vant sig vid en bil i kvarten på angränsande gator. Nu är det 15-20 bilar i minuten. Och det ska bli intressant hur trafiken kommer att flyta mellan cyklar, mopeder, skateboards och grupper av promenerande ungdomar.

Det mest tragiska är att det inte bara är den billigaste utan tydligen även den långsammaste entreprenören som hyrts in för skrotandet av Kinna. Enligt vad jag läst så ska det pågå i flera år!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0