Istappar och elände!

Ja den här vintern lär gå till mannaminne. Tvärt emot all "expertis" så upplever vi den kallaste vinterperioden på decenium. Kanske sedan 1800-talets början om det håller i sig några veckor till. Det var runt 1850 som den naturliga uppvärmningsfasen av planeten startade och vars kulmen kom i slutet av 1990-talet. Sedan dess har pendeln börjat svänga över. Och efter några år av konstant temperatur har de senaste åren inneburit en temperatursänkning som kommer att accelerera.

Vad har jag då lärt mig denna vinter. Jo att de nya rekommendationerna om tiden för inkoppling av motor och kupévärmare är rent skitsnack. Att de som ansvarar för el-produktionen i landet är inkompetenta idioter som stänger kraftverken när vinterhalvåret startar. Även tagit lärdom av att två månaders konstant snötäcke på mitt hustak fått området nedanför hängrännorna att påminna om ett fruset vattenfall.

Också att det gamla talesättet att "man får vad man betalar för" är ett visdomsord. Min "billiga" vedpanna brinner ungefär som de blinde slåss. Dvs. med stor inlevelse men med klent resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0