Akut trötthets syndrom

Ja eller va fan är det frågan om?
Man är ju totalt i koma för tusan och det verkar som väldigt många är det också.
Myten om att snö och dess ljus piggar upp är alltså bara en myt. För jag har inte blivit piggare sedan snön föll, snarare tvärt om.
 
Vinter är ett satans uhäll som sliter både på kroppen, det materiella och även i förlängningen det ekonomiska välbefinnandet. Elmätaren går som en kapskiva hos de flesta och med Vattenfalls årliga synkning av stängda kärnkraftverk och tjuvtömda vattenmagasin lär det inte bli billigt med el. Lägg sedan till de fullständigt meningslösa energi coh miljöskatterna som sten på bördan, så är lyckan fullkomlig.
 
Mötte förresten ett par miljömuppar idag också, med massivt dåligt skrapade rutor. En av dem va mycket nära att möta mig på fel sida vägen i Skene by. Det lär bli lång häktningstid på undertecknad om någon av dessa idioter verkligen lyckas med att smasha mitt fordon.
 
För övrigt är det rätt bra. Livet går sin gilla gång och verkligheten är ganska behaglig trots att det ibland glider förbi mindre orosmoln. Ja tiderna förändras och vi med dem. Så har det alltid varit, men det känns som kasten är tvärare nu. Eller så är det bara informationsflödet som staplar det på hög innan man hinner röja undan.
 
Btw så sitter det en Talgoxe och fånstirrar på mig genom kontorsfönstret.
Inte för att jag känner mig på topp rent fysiskt, men inte fan ser jag ut som en talgboll...eller?
 
Dagens tips.. Pga rådande väderläge ska ni undvika att ha underlivet bart utomhus, eller som en vän brukar säga: "I denna kyla har vi män två navlar och inget könsorgan" ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0