Semesterfunderingar Del 3

Ja då har man varit inne i Borås igen. 2600:- kostade det denna gång om man bortser från bensin och slitage. Förhoppningsvis kommer dock denna investering att göra nytta för mitt inomhusklimat. Det sägs att man ska ha ett tätt yttertak på huset. Och jag är nog benägen att hålla med. Det är ett onödigt spänningsmoment att behöva lista ut var regnvattnet kommer in vid nästa skyfall. Nu är det bara ett problem. Taket sitter tyvärr längst upp på huset och jag får svindel när jag råkar trampa på en tröskel. Visst man vänjer sig efter en stund men vad hjälper det om man redan hunnit trilla ner innan yrseln avtar. Och jag förstår inte varför folk är rädda för att falla, det är ju att landa som gör ont! Sen till det ständiga vardagsproblemet, vad ska vi äta till middag?! Denna fråga kommer upp så fort man slår upp de grönmelerade på morgonen och upprepas med jämna mellanrum tills menyn är bestämd. Jag är av uppfattningen att det ordnar sig och lär inte svälta ihjäl om jag inte får middag. Om jag ser mig omkring i huset är det nog ingen annan heller som dör av att missa ett mål mat. Det är inte heller lätt att vara till lags  för pensionatsgästernas önskemål. Med 5-8 fågelungar att mätta så finns det minst lika många uppfattningar om vad som är mat och hur den ska smaka. Grillat äter väl samtliga men inte heller där är det helt enkelt. Lamm exempelvis uppskattas endast av ca 50% av de församlade. Fläskskött är inte topp 10 hos en annan matgäst medans nötkött sällan smakar som det ska. Dvs. kossa, utan mer påminner om "rätt ut i luften. Är det dessutom dåligt mörat är succen total. - Vad ska vi ha till köttet? är nästa fråga. Pommes, gratäng eller klyftpotatis. Kanske färska potatis. Handuppräckning i detta läge är förenat med hårt arbete då samtliga ovanstående alternativ kommer att önskas av någon. Nä jag tror att man ska tillämpa human diktatur. Jag bestämmer vad vi äter och passar det inte kan ni dra åt h-e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0