Man tog sig till jobbet!

Ja då var man på plats igen. Men det var på "det berömda". Fan vad folk beter sig konstigt i trafiken. Det märker man ju speciellt nu när snövallarna tagit 30-50% av vägen i lagringsanspråk. Det finns liksom ingenstans att ta vägen, inga marginaler.

Det började redan hemma i Fritsla då en bilist bestämde sig på bråkdelen av en sekund att hon skulle svänga vänster. Hon slog på blinkers och tvärnitade i samma ögonblick. Nu höll jag egentligen tillräckligt avstånd, men en annan kärring skulle "chickenracea" mig till farthindret strax för korsningen. Vilket medförde att jag var tvungen att hålla koll på denna dödspilot. Nåväl allt gick bra. Kärring nummer ett slapp en rejäl påsättning bakifrån tack vare en snövall som gav med sig (tack Chrysler för att ni bygger bilar som väger 2,5 ton) och kärring nummer två behöver nog inte byta plåt längre än till bakre hjulhus efter hennes Tjeckiska stridsvagns besök i vallen bredvid farthindret.

Vad är det för fel på motionärer? Det var mycket nära att en stavgångare i Kinnahult miste livet. Det går inte att mötas med två större bilar och en stavgångare samtidigt. Hur kan man va så jävla dum att man ens funderar på att gå omkring på en såphal genomfartsväg i motionssyfte!!

Jag vill avsluta med att berätta att jag nästan alltid kör vägen förbi Kinna Stadshotell och Kommunhuset på morgonen. Vill av den anledningen sända ut en varning. Det är totalt kaos där bakom idag. Tydligen är det någon stor politisk fråga som ska avgöras. För på områdets parkeringar och gatstumpar vimlade det av fritidspolitiker av alla färger. Det verkar dock som dom har en sak gemensamt, förutom att dom är korkade, dom kan inte köra bil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0