Fan vad det växer!

Och då menar jag inte gräset. Även om det också växer. Nej det är något som sväller i min matkällare så till den milda grad att det inte längre går att komma in. Men som tur är är det inte organiskt material utan "endast" ett berg av tomburkar, PET-flaskor och tomglas. När man studerar raderna av uppställda 150 l säckar så tror man att det är flera års "lathet" som resulterat i denna samling. Så är inte fallet, för det var i våras som det var kemiskt rent från returförpackningar i matkällaren. Har jag/vi druckit allt detta? Tydligen är det så men man kan börja undra om inte halva Fritsla smyger in med sina burkar och flaskor och lägger i min matkällare. Innehållet representerar en förmögenhet i pengar och förmodligen en medicinskt handikappad lever. I dag ska blir det en tur till Bryggeriet för att bli av med alla pantförpackningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0