En hyllning till Facebook :-)

Jaha tänker ni. Nu har "Mr Facebook" tappat den sista skruven. Ska han hylla något den gamle surgubben.
Ja det ska jag.
Tack vare FB har jag inte bara återknutit bekantskapen med många gamla vänner, utan även som en positiv bieffekt, träffat nya spännande människor i mina gamla vänners nya bekanskapskrets.
Och vi har faktiskt börjat umgås irl. Och inte bara tagit cyberfyllor ihop framför respektive dator.

En av fördelarna med att möta nytt folk är att man inte vet på förhand vad folk ska säga, vem som kommer att bli dyngpackad, vem som har dåligt ölsinne samt vad dom har för intressen och vad dom arbetar med.

Jag menar nu inte att man ska sluta umgås med sina vanliga vänner. Men det finns en stor social poäng med att skaffa fler allteftersom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0