Vågar man gå till Kinna Stadshotell?

Efter att man läst om de senaste turerna kring vakterna på Kinna Hotell så kanske man är tryggare på Stationsgatan numera?! Min erfarenhet av krogvakter är väl den att de flesta inte har några större problem att bete sig som folk de få timmar de jobbar på krogen. Kinna Polisens sagesman hävdar att vakterna i Mark alltid varit bra, vilket jag inte håller med om till 100%. Det fanns en period på 80-talet då standarden var bedrövlig. Då härskade två sorter. De som slog utan att fråga samt de som njöt av att förnedra gästerna. Speciellt vid entrén, då nyktra personer fick gå ett varv till och vissa kläder helt plötsligt inte var tillåtna. Men jag måste säga att de vakter Kinna Hotell haft sedan starten på +30 kvällarna har varit väldigt trevliga. Det senaste året har jag dock inte varit där så om det kommit nya kan jag inte uttala mig om. Händelser som de som beskrivs i de senaste numren av Markbladet, där personer velat gå in igen för att tala med en bekant eller då det varit problem med försvunna ytterkläder, har aldrig förorsakat några problem tidigare. Jag har själv gått in och ut upprepade gånger i samband med att vårt sällskap varit på väg att gå hem. Helt i samförstånd med tjänstgörande väktare. Att Kinna Hotells ledning svär sig fri från dessa händelser ser jag som patetiskt. Om man inte kan förmedla rätt typ av policy till de inhyrda dörrvakterna ska man nog inte bedriva näringsverksamhet. Så frågan kvarstår, om jag går till Kinna Hotell i morgon och råkar fråga, röra mig eller klä mig på fel sätt. Hamnar jag i fyllecell då med fysiska skador?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0