Yttrandefrihet

Jo det är ju i grund och botten tur annars hade jag ju inte kunnat säga min mening. Men efter attt ha läst ett debattinlägg i dagens Borås Tidning börjar jag ifrågasätta yttrandefriheten trots allt. Två fullständiga idioter vid namn Andersson och Österberg tillhörande Miljöpartiet respektive Socialdemokraterna skriver idag att vi måste sluta äta kött från idisslare. Då dessa släpper ut mer koldioxid än en bil. Som vanligt anses det fiktiva klimathotet vara anledning till önskemål om dessa åtgärder. Jag betvivlar inte på något sätt att en ko släpper ut mer koldioxid än en bil, det finns säkert vetenskapliga belägg för detta, men vadå? Det har ingen som helst betydelse för vår planets välbefinnande. Om personer som herrar Andersson och Östberg i sällskap med andra Al Gorister får möjlighet att påverka vad vi ska äta och vad våra barn serveras i skolorna kanske yttrandefriheten ska begränsas så att dylika falsarier inte får möjlighet att rota sig i folks medvetande. Om exempelvis Hitler inte fått möjlighet att vädra sina fantasier offentligt hade 8 miljoner människor sluppit dö under andra världskriget. Om tio-femton år när bubblan brustit och världen insett att klimathotet var en gigantisk bluff och att vi helt i onödan och till enorma kostnader och lidande ändrat vårt naturliga sätt att leva. Vem ska ta ansvaret för det? Som tur är så är en annan så gammal att man slipper konsekvenserna av dessa tokerier. Men jag tycker jävligt synd om kommande generationer som måste växa upp i en värld styrd av miljökapitalister och rödgröna muppar med tomtar på loftet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0