Signalkräftor och Harley Davidson

Ja idag lär det ta hus i helvet i och kring Svenljunga. Inte nog med att det är efterlängtad kräftfiske premiär utan det är HDCS träff vid Moga fritid. För er som inte har koll på detta kan jag meddela att HDCS står för Harley Davidson Club Sweden. Ryktet gör gällande att den geografiska placeringen i kombination med väntat högsommarväder, kan resultera i att runt 3000 HD-bikers kommer till Svenljunga idag!
Och det lär vara ganska trångt även runt närliggande kräftfiskevatten, fast då förhoppningsvis med fiskare. Jag ska för första gången fiska kräftor. Det är nästan sant. VId ett tillfälle för ca 25 år dsedan var jag och ett par kompisar fullt övertygade om att det fanns kräftor i Häggån. Beväpnade med burar, ficklampor och gädd-shopsuey trängde vi oss ner till åkanten på den mest otillgängliga platsen på sträckan Frisjön-Kinna. Efter 2-3 timmar konstaterade vi att det fanns inga kräftor. Endast knott, mygg och brännässlor.
I dag hoppas jag på kräftor i burarna. Men med tanke på 3000 bikers så kanske det är troligare att det flyter promillestinna skinnknuttar i vattendraget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0