Jag gnäller för mycket!

Ja det säger en del av mina läsare. Men vad f-n finns det som är positivt då. Ja inte är det HIV-testet som tur är. Skämt åsido det finns mycket positivt. Fast det är roligare att skälla lite. Vi människor är nog sådana att vi hellre risar än rosar vår omgivning. Om man exempelvis skulle säga till en kollega att "fan vad du är duktig" så skulle han troligen genast misstänka att man hade en baktanke med detta. Likadant om man ger en kvinna en komplimang för kläder eller utseende. "Vill han knulla" tänker nog de flesta?! Men det finns positiva saker. Min fru är en i stora drag positiv sak. Ingen regel utan undantag men för det mesta är hon nog allt man som man behöver för att livet ska vara på en dräglig nivå. Mitt arbete är också positivt. Frihet under ansvar är en rätt trevlig sysselsättning när man tänker tillbaka på åren i "koncentrationsläger". Golf är ett trevligt sällskapsnöje där man gemensamt utövar ett intresse. Musik är en annan positiv sak. Dock gäller det för det mesta inte den "musik" som spelas i radio utan den man själv väljer att lyssna på exempelvis på Spotify. Mina avkommor är positivt. Jag kan ju inte kalla dom barn då dom är myndiga och vuxna. I alla fall enligt passet. Och det är ju dom som en dag ska ärva mina skulder. Om man nu kan det? Det är fint väder idag. Det är positivt. Kvällen kommer erbjuda grillning med intagande av "festis" i form av rödtjut. Kanske det går någon bra film på TV också. Det är i så fall också positivt. Nej nu har jag blivit på alldeles för bra humör. Dags att säga hej på en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0