Takläggning

Äntligen har jag fått ett tätt yttertak. Samt förmodligen en stämpel som kraftigt Alzheimers drabbad! Jag har ju tidigare berättat att jag införskaffat allt material för att möjliggöra byte av 20 kvm plåttak. Det visade sig vara en sanning med modifikation. Två glada och trevliga hantverkare infann sig i fredags vid 2-tiden för att snabbt och smidigt byta ut det bristfälliga taket. På i stort sett nolltid rev de bort plåt, läkt och gammal papp. Och det var ungefär då som allt slutade att fungera. - Hur mycket råspont har du? -Nån kvadrat, hur så? -Vi måste byta ca 10 kvm för det håller inte att gå på!! Ok men det var inga problem. Dom fixade råspont och återvände vi 17- tiden. Det började banka och efter nå´n timme kommer nästa fråga. - Är detta all papp du har? -Ja hur så, räcker den inte? -Nej det saknas 3-4 kvadratmeter! -???????. Där tog jobbet stopp den kvällen. De glada grabbarna återvände på lördagen med papp och sedan gick det undan en stund tills jag fick veta att plåtarna var 30 cm för korta. Ett enkelt misstag att göra då man förutsätter att taknocken ska sitta i mitten på ett hus. Men som tydligen inte den person som byggt på mitt hus tagit någon notis om. Nåväl dessa trevliga hantverkares till synes outsinliga tålamod prövades ännu en gång. Men dom åkte iväg med ett leende och mina för korta plåtar för att en timme senare återvända med plåt i rätt längd. För varje av mig orsakat "driftstopp" så växte ju tyvärr slutnotan också. Men inte i proportion till det extra arbete som fick utföras. All heder åt dessa hantverkare som jag varmt kan rekommendera och gärna lämnar namn och nummer till. Den som är intresserad kan inboxa min facebook mail. Men jag har fått lova dyrt och heligt att aldrig köpa material själv nåt mer för att sedan ringa till dom om jobbet! Förbannade Martin Timell! Det är ta mig fan hans fel alltihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0