Jesus var gay!

Ja det är vad Sir Elton John påstår. Iofs så talar han ju i egen sak men det kanske inte är så långsökt ändå.
Jesus avbildas som bildskön yngling med långt lockigt hår, friska tänder och iförd klänning. Det får mig att tänka på Christer Lindarv. Och han är INTE heterosexuell.

Kyrkan rasar! Ja det förstår jag med tanke på deras hållning till HBT personer. Men nu kanske en gammal sanning som ihärdigt förnekats av kristendomen komma till användning. Den att Jesus fick barn med Maria från Magdala. Hon som beskrivs som sköka i Judarnas version av världsbilden.
Att han avlade ett barn bör ju vara tillräckligt med bevis för att han inte var gay.
Åtminstone för religiösa fanatiker som är barnsligt naiva i sina inskränktheter.

Jag för min del ger blanka fan i om han knullade getter, män eller kvinnor.
Sannolikt gjorde han det med någon och det var hans privatsak.

Jag har en känsla av att om Jesus vetat vilken epilog hans liv skulle få så hade han önskat att han blivit en våt fläck i sin fars kalsonger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0