"Studenten"

Nu är det dags för skolavslutning. Studentexamen till på köpet för två av mina barn.
Förutom att jag är ruinerad så kommer vädrets makter att sabba det sista mått av tålamod jag äger och sannolikt rubba mitt redan strokedrabbade förstånd till en gräns då jag kommer att få en total härdsmälta i ösregnet.
Och likt en nyvaken Belsebub med paraplypinnar instukna i ögonen och regnvatten strilande innaför kavajen,
stå mitt på skolgården och åkalla Satan inför ca 2000 åhörare.
Viftandes med två uppsvällda pappskyltar som några timmar tidigare föreställt två barn i koltåldern.
Inte ont anandes att deras främsta minne av studenten skulle vara förstörda kläder, lunginflammation och ett helvetes bakrus. Samt ett konkurshotat föräldrapar.

Grattis till alla er därute som orkat skaffa er en utbildning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0