R.I.P Ronnie James Dio

En stor liten man har gått ur tiden. Sörjd av en hel värld av hårdrockare.
Jag kommer aldrig att glömma hans gig på Trägår´n i Göteborg för ett antal år sedan. Då jag utan större förhoppningar åkte ner för att åtminstone få höra lite gamla sköna låtar. Jag tänkte på vägen dit att med ålderns rätt borde han inte vara mer än en blek kopia av sitt forna jag.
Men jag misstog mig gruvligt. Redan från första ton skar hans röst som en nyslipad diamant genom min kropp och jag var totalt fången i DIO´s grepp under hela konserten.
Låtmaterialet i kombination med denna fantastiska röst gjorde att jag fick en upplevelse jag aldrig kommer att glömma.
Du fattas oss Ronnie, men din musik kommer alltid leva kvar. R.I.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0